Hasselt

De Heilige Stede bij de St Stephanuskerk in Hasselt is al sinds 1218 een bedevaartsoord. Sinds 1355 is hier de Hasselter aflaat mee verbonden.

Op sacramentsdag wordt dit elk jaar door de hele parochie gevierd met een mis in de buitenlucht en sacramentsprocessie. Het Jacobspad uit Groningen en het Jabikspaad uit Friesland lopen via Hasselt naar Santiago de Compostela.
Lees hier alles over de viering van sacramentsdag in Hasselt.

Klik op bedevaartspadhasselt voor de Heilige Stede.

Maria van Veecaten

In ’s Heerenbroek is de Mariakapel waar wandelaars en fietsers het hele jaar door kaarsjes komen opsteken bij het Mariabeeld.

Thomas a Kempis

Op de begraafplaats bergklooster bevindt zich het monument voor Thomas a Kempis die er in het Agnietenkloooster zijn Navolging van Christus schreef. Het logo van de parochie is er op gebaseerd. In de basiliek bevindt zich de reliekschrijn van Thomas a Kempis.

Kevelaer

De Thomas a Kempisparochie reist jaarlijks in augustus samen met de Norbertus-, Christoffel- en Lebuinusparochie naar Kevelaer. Klik hier voor data, praktische informatie, foto’s en verslagen.

In oktober is er een Kevelaerlof in de Basiliek.

Lourdes

Er zijn ook regelmatig bedevaarten naar Lourdes. Pastoor Huitink en diaken André van Boven hebben er een speciale band mee. U kunt er (online) een kaars laten opsteken.

Fietstochten

De parochiebedevaart gaat ook per fiets naar Kevelaer. Klik hier voor een verslag.

Voor fietstochten rond Hasselt, klik hier.

Voettochten

Klik hier voor een overzicht van wandelroutes in de Thomas a Kempisparochie.

Klik hier voor wandelingen naar de Mariakapel in ’s Heerenbroek.

Klik hier voor een artikel over ontmoetingen onderweg en wandelpaden in de parochie.

Klik hier voor verslagen van een parochiaan die een voettocht naar Assisi heeft gemaakt.