Kerkhof Kapel Buitenkerk

Kerkhofkapel

De parochielocatie Kampen heeft een eigen R.K. begraafplaats in IJsselmuiden. Op die begraafplaats staat de kerkhofkapel. Deze kerkhofkapel heeft enige jaren geleden de officiële status van monument gekregen. Zij werd echter al vele jaren niet meer gebruikt, mede vanwege haar slechte staat.

Na een grondige restauratie is in november 2009 de kerkhofkapel weer in gebruik genomen. De kapel is beschikbaar voor uitvaarten waarbij slechts een kleine groep mensen wordt verwacht. Dit wordt via de uitvaartondernemer met de parochielocatie afgesproken.
Maar ook kan eventueel een klein ensemble een muziekuitvoering geven. Of er kunnen andere kleinschalige, gepaste activiteiten worden gehouden. Aanmelding hiervan bij de evenementencommissie.
In de zomermaanden wordt door een groepje vrijwilligers de kapel op zondagmiddag opengesteld voor bezoekers.

Kerkhofkapel; 27-6-2003

Meer informatie is te vinden op de pagina over de R.K. begraafplaats in IJsselmuiden.