Parochiecentrum Het Klooster

Parochiecentrum “Het Klooster”

Het parochiecentrum, vroeger het “Buitencentrum” geheten, is in juli 2000 geheel verbouwd en aanzienlijk uitgebreid met een deel van de benedenverdieping van het naastgelegen kloostercomplex. De grote zaal is vergroot en er zijn vergader- en werkruimtes bijgekomen. Ook het locatiesecretariaat is in het parochiecentrum ondergebracht.
Voor het reserveren van ruimtes in het parochiecentrum voor vergaderingen, feesten en andere bijeenkomsten en de daarbij gewenste consumpties dient u contact op te nemen met de beheerder van het parochiecentrum.

Het klooster, waarin van 1861 tot 1994 de Zusters van Liefde uit Tilburg waren gehuisvest heeft een volledig andere bestemming gekregen. Niet alleen maakt het nu deel uit van het parochiecentrum, maar ook de pastorie kunt u er vinden (begane grond). De bovenverdiepingen van het oude klooster zijn verkocht aan de Woonstichting Eenvoud uit Kampen, die er zeven appartementen exploiteert.

Om de oorspronkelijke bestemming van het complex in ere te houden is de naam van het parochiecentrum omgedoopt in “Het Klooster”.