Op zondag 28 januari a.s. organiseert de kerkelijke instelling Sint Caecilia van het Aartsbisdom Utrecht een studie- en ontmoetingsdag voor kinder-, tiener-  en gezinskoren met als thema “Samen zingen is beter”.

Kinderen zingen graag, veelvuldig en zonder al te veel schroom. Dit gebeurt thuis, op school en ook in de kerk. En wat sport is voor het lichaam, is zingen voor het brein.  Nieuw voor deze dag is dat tiener- en gezinskoren ook van harte worden uitgenodigd om deel te nemen.

De stemmen van kinderen, tieners en ouders zijn van groot belang voor onze liturgievieringen. Er is immers ook genoeg geschikt repertoire voor deze leeftijd. En niet alleen via popzenders op de radio en de diverse internetzenders, ook in kerkelijk verband is veel aanbod dat zij graag zingen en waardoor hun geloof en muzikale smaak gevormd en verdiept wordt.

Tijdens deze studiedag zal onder andere gewerkt worden aan houding, ademhaling, stemgymnastiek en articulatie bij kinder- en tiener- en gezinskoren. Ook zullen er liederen gezongen gaan worden die specifiek geschikt zijn voor deze koren. Tevens worden dirigenten uitgenodigd om deel te nemen aan deze dag. Met hen zal dan vooraf contact worden opgenomen om in overleg repertoire in te brengen die deze dag tevens gebruikt kan worden.

De dag wordt geleid door Simon de Jong, dirigent van kinderkoor Sing to God uit Ede en Karel Tijhuis, dirigent van het kinder- en tienerkoor Ootmarsum.  Als het mogelijk en wenselijk is zullen ook andere kinderkoor dirigenten gevraagd worden een bijdrage te leveren.

De studie- en ontmoetingsdag wordt gehouden in de kloosterkerk Zusters van Denekamp, adres Gravenallee 30, 7591 PE Denekamp. De dag begint om 10.30 uur (inloop vanaf 10.00 uur), en zal naar schatting duren tot 15.00 uur.

Voor aanmelding en nadere informatie kunt u terecht bij cursuscoördinator Marcus de Haard, Maliebaan 40, 3581 CR Utrecht. Tel: 06-49957318. E-mail: sintcaecilia@aartsbisdom.nl