Het Doopsel

Direct een mail-vraag stellen

Het sacrament van de doop maakt iemand tot lid van de kerk van Christus: het is de toegangspoort tot het katholieke geloof. Je kunt gedoopt worden als kind of als volwassene, in een viering of erna.

Bewust Katholiek: De Doop

Wanneer jullie je kind in een van de kerken van de Thomas a Kempis parochie willen laten dopen vindt er altijd een voorbereiding plaats met een lid van het pastorale team indien mogelijk met andere ouders van dopelingen.

Volwassenen die willen toetreden tot de katholieke kerk volgen een geloofscursus. Door de doop, meestal tijdens de Paaswake, word je opgenomen in de kerk. Dit wordt vaak gecombineerd met het Vormsel.

Aanmeldingen en informatie via het parochiesecretariaat

Mede namens de werkgroepen Doopcatechese,
Jeanne Gerretzen-Veldhuis, parochiemedewerkster.

Volwassenen die willen toetreden tot de katholieke kerk volgen een geloofscursus bij een lid van het pastorale team. Door de doop, meestal tijdens de Paaswake, word je opgenomen in de kerk. Contact via parochiesecretariaat. Dit wordt vaak gecombineerd met het Vormsel.

Lees hier meer over de doop.

Leg uw vragen neer bij het parochiesecretariaat, er wordt zo snel mogelijk op gereageerd:

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)