Veertigdagentijd

Activiteiten

Voor meditatieve vieringen, vastenmaaltijden en andere activiteiten in de parochie, klik hier.

40 dagen inspiratie

Klik hier voor het online boekje voor elke dag uit de Christoffel parochie.

Wat is vasten?

Klik hier voor uitleg waarom we 40 dagen – maar niet op zondag – vasten enz.

Vastenactie

Klik hier voor de projecten in onze parochie en hoe we geld inzamelen.

Rechtvaardigheid en vrede omhelzen elkaar

Klik hier voor de digitale retraite van de Jezuïeten en ontvang een bezinnings-email voor elke dag.

Vastenboodschap Paus Fransiscus

“God leidt ons door de woestijn naar vrijheid”

Lees hier de hele boodschap van Paus Fransiscus.

Vastenboodschap Mgr. W. Eijk

‘Hoop doet eeuwig leven’

Kardinaal Eijk heeft een boodschap gepubliceerd voor de Veertigdagentijd die Aswoensdag (14 februari) begint. In zijn Vastenboodschap getiteld ‘Hoop doet eeuwig leven’ sluit hij aan bij de SIRE campagne ‘Hoop doet leven’, die mensen aanmoedigt hun lichtpuntje te vinden. “Wij christenen hebben daarnaast een gezamenlijk en blijvend Lichtpunt waarop we onze hoop richten: Christus. Hij zegt immers Zelf: ‘Ik ben het licht van de wereld. Wie Mij volgt, dwaalt niet rond in de duisternis, maar zal het licht van het leven bezitten’ (Joh. 8,12),” aldus kardinaal Eijk.

Lees hier de hele boodschap van Kardinaal Eijk.

Laudato Si

“Er is een samenleving mogelijk waar evenwicht is en verbinding; tussen mens en omgeving, arm en rijk, plant en bebouwing. Laudato Si’ geeft een antwoord op de schreeuw van de aarde en van de armen.” Kijk op YouTube “The Letter” van Paus Franciscus. Klik hier voor vasten en bezinnen.

Kruisweg Titus Brandsma

Klik hier om met de Heilige Titus Brandsma de kruisweg te bidden.

Aswoensdag

Klik hier voor uitleg en een filmpje over aswoensdag en de 40dagentijd.